Różane naleśniki jaglane

19:09

 
Chyba już wspominałam, że uwielbiam naleśniki. Choć wypróbowałam już setki przepisów zwykle trzymam się sprawdzonej receptury na ciasto naleśnikowe i eksperymentuję z dodatkami i przyprawami. Tym razem poszłam jednak w zupełnie inną stronę. Użyłam zmielonej kaszy jaglanej zamiast mąki, dodałam płatki różane i udekorowałam całość świeżymi figami i syropem z róży. Efekt końcowy jest spektakularny. Danie wygląda naprawdę ekskluzywnie, choć w rzeczywistości jest niedrogie i łatwe w przygotowaniu.

 

Różane naleśniki jaglane

proporcje na ok. 8 sztuk


  • 1 kubek mąki jaglanej (użyłam zmielonej w młynku do kawy kaszy jaglanej)
  • ½ kubek mąki (użyłam mąki orkiszowej)
  • 1 kubek mleka migdałowego (lub dowolnego mleka roślinnego)
  • ¼ kubka syropu klonowego(lub innego płynnego słodzika_
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 łyżka jadalnych płatów różanych (użyłam ich także do dekoracji)
  • 1 łyżka syropu różanego (plus więcej do podania)
  • Olej kokosowy do smażenia
  • Płatki migdałowe i świeże figi do podania (opcjonalnie)

W misce wymieszaj mąkę jaglaną i mąkę orkiszową oraz proszek do pieczenia. Dodaj składniki płynne: mleko migdałowe, syrop klonowy, syrop różany i ekstrakt z wanilii.Dokładnie połącz wszystkie składniki. Na koniec dodaj płatki różane. Na płaskiej patelni rozgrzej olej kokosowy. Naleśnik jest gotowy do przewrócenia, kiedy jego powierzchnię pokryją bąbelki a spód stanie się złocisty. Podawaj z syropem różanym, płatkami migdałowymi i świeżymi figami.

 

You Might Also Like

0 komentarze

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Flickr Images

Durszlak.pl

Like us on Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Flickr Images

Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie