Bakłażany faszerowane kaszą jaglaną i czerwoną soczewicą

16:35


Tym razem chciałabym zacząć od kilku słów o utracie i odzyskiwaniu balansu. Niestety ostatnio straciłam niezwykle ważną umiejętność zachowywania życiowej równowagi. Jak do tego doszło? Szczerze mówiąc nie wiem. W jakiś sposób przestałam ćwiczyć i zdrowo się odżywiać. Spędziłam godziny leżąc na kanapie i nie robiąc nic. Dosłownie nic. Nie czytałam książek. Nie oglądałam seriali. Nie mam pojęcia co robiłam przez cały ten czas.


Wbrew powszechnym przekonaniom, dieta roślinna nie jest równoznaczna ze zdrowymi wyborami żywieniowymi. Nie chodzi mi oczywiście o stwierdzenie, że z uwagi na sposób odżywiania weganie cierpią na niedobory podstawowych składników. Mówię tu o jedzeniu makaronu z sosem pomidorowym niemal 7 dni w tygodniu. W tym miejscu chciałabym zaznaczyć, że uwielbiam makaron z sosem pomidorowym, tak samo z resztą jak ciastka Oreo, nie znaczy to jednak, że postrzegam je jako podstawę zbalansowanej wegańskiej diety. Zawsze krytykowałam ludzi jedzących w ten sposób, po czym niepostrzeżenie sama stałam się taką osobą. Wystarczy chyba dodać, że przestałam publikować zdjęcia przyrządzanych przeze mnie potraw. Wiem, że nie jest to życiowy dramat, jednak estetyka posiłków zawsze była dla mnie bardzo ważna.

Kolejnym skutkiem utraty równowagi było przejście do fazy obsesyjnego sprzątania. Spędziłam całe moje tegoroczne wakacje (dodam tylko, że pierwsze i jedyne) piorąc i czyszcząc. Zajęło mi to pełne dwa tygodnie, po czym wróciłam do pracy zupełnie niewypoczęta. Co więcej mieszkanie wcale nie wydaje mi się czystsze.

W rezultacie zachorowałam a moją skórę pokryły pryszcze. Czułam się okropnie. To wszystko doprowadziło mnie do punktu, w którym zaczęłam poważnie zastanawiać się nad przyczynami mojego stanu. Wciąż ich poszukuję i jak zawsze mam nadzieję, że ten blog pomoże mi trzymać się mojego nowego planu. Aby uczcić kolejny "nowy start" zdecydowałam się opublikować przepis na moje ulubione bakłażany faszerowane kaszą jaglaną i soczewicą. Danie jest zdrowe, sycące i bardzo efektowne.

Bakłażany faszerowane kaszą jaglaną i czerwoną soczewicą

Składniki:


  •  2 duże bakłażany
  • 1 kubek ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1 kubek ugotowaej czerwonej soczewicy
  • 1 czerwona papryka
  • 2 pomidory
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 1 łyżeczka płatków chilli
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 1 łyżeczka suszonej bazylii
  • 1 łyżka płatków drożdżowych
  • Oliwa z oliwek do smażenia
  • Sól i pieprz do smaku

Bakłażany przekrój wzdłuż na pół pozostawiając szypułkę.Używając łyżeczki wydrąż miąższ. Wydrążone połówki wyłóż na blasze do pieczenia posmarowanej oliwą z oliwek i przypraw solą. Drobno posiekaj miąższ, odstaw.

Przygotuj pozostałe warzywa: obierz i posiekaj pomidory. Drobno pokrój cebulę i paprykę. Zmiażdż czosnek.

Na dużej patelni rozgrzej odrobinę oliwy. Wrzuć cebulę i czosnek. Kiedy staną się szkliste dodaj paprykę i miąższ z bakłażana, a po kilku minutach również pomidory. Zamieszaj i gotuj przez kolejne 15 minut. Sok z pomidorów powinien odparować, a sos zgęstnieć. Na koniec dodaj soczewicę, kaszę jaglaną i przyprawy. Całość dokładnie wymieszaj.

W międzyczasie rozgrzej piekarnik do temperatury 180° C. Połówki bakłażanów wypełnij farszem. Piecz przez 30 minut. Danie jest gotowe kiedy bakłażany są miękkie a wierzch złocisty i przypieczony. Podawaj ze świeżą sałatką.







You Might Also Like

0 komentarze

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Flickr Images

Durszlak.pl

Like us on Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Flickr Images

Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie